rama2 terbang

SELAMAT DATANG KE DUNIAKU

Wednesday 25 September 2013

Pembakar Semangat

ASSLAMUALAIKUM.... 

slamat pagi n slamat menjalani kehidupan sharian smua,,, ALHAMDULILLAH, pola kehidupan aku kmbali normal slps program.. tiada lagi tdur slps subuh yg mmg aku slalu nak elakkan, rugi nya masa brlalu jika bnyk bnda kita dpt lakukan kalau x tdow. kalu xprcaya, cuba la xtdow slps subuh,, tapi dlm kul 11 pgi aku mmg akn rehatkan minda ni. :)

sbnrnya aku nak bgtau psl mnggu study week yg mcm mnggu holiday buat aku, study enth kemana aku pun entah kemana, sprti sem2 brikutnya aku akan bt spnduk kt dinding time study week, mcm sem lps aku bt gna polisterin dgn bntuan umi yg trsyg, rndu saat study bersama umi, kalu sem lps pagi2 dtg la umi tu trkedek2 kat rmh, hehehe,, kdng2 kami study kdng2 kami borak2,, tapi sem ni brubah, kami smua trperap dlm blik, sbbnya jauh, padahal x jauh sngt pun.. 

sem ni 6 sbjct aku ambik, carry mark, kira ok la jgk,, tapi xckup lagi untuk aku dpt 4.0,, skali lagi aku nak ma n abah mngalirkan air mata kegembiraan untuk aku, kejayaan aku bkn untuk aku, tapi untuk mereka, aku slongkar smngt aku demi mereka, sbb mereka sbb mereka,, stiap sem lbh rm1000 duit prblnjaan untuk aku, jadi aku kena buahkan hasil rm1000 dgn brjuta2 kegembiraan buat mereka, kalu aku xbt ma abah gembira, siapa lagi.. kakak 2 aku smua dh brjaya smua ma n abah bangga. aku pun nak bt mcm tu jgk.. 

siapa x rndah diri bila brsama keluarga, bila seorang degree, seorang master nak smbung PHD, diorang blh xkan aku xboleh,, xde lbh yg ma n abah inginkan daripada aku melainkan sebuah kejayaan yg membanggakan,, 
 aku mesti belajar n belajar,,, kalu di rumah ma n abah snggup bgn pkul 4 pagi mendoakan anak2,, abah yg segigih usaha bgn pkul 4 untuk brtahajud n solat hjt then ke msjid untuk subuh lps tu kalut2 nak hntr adik2 kesekolah,, kalu ktua keluarga ke masjid, INSYAALLAH akn smpai kpd smua ahli kluarga yg lain.. ma plak bgn seawal pagi untuk sama2 menunaikan ibadah dgn abah, then siapkan kprluan anak2 ke sekolah.. YA ALLAH bsr nya pengorbanan mereka, aku mesti bejaya,, aku mesti kuat sprti mereka...

kadang2 trfikir juga.. tidak letih ke mereka,, tapi demi ksh syg tiada istilah letih.. kepuasan bila melihat anak2 brjya.. prnah aku trdgr ma n abah brckp... skjp je masa brlalu, anak2 smua dh bsr, krisauan mereka adalah, dpt tak kami menjaga mereka bila mereka dah tua.. aku hrp kami adik bradik akan jadi anak yg mengenang jasa,, :) 

ok la.. smbung study,, 

* banyakkan berzikir saat hati rasa gundah
banyakkan alunan kalam Allah saat hati rasa kelam
hirup udara Allah saat minda rasa tepu menghadam ilmu..

*Ya Allah jgn kau ambik nyawa kedua ibu bapa aku sblm sempat aku membalas jasanya,, amin...

No comments:

Post a Comment

laGu