rama2 terbang

SELAMAT DATANG KE DUNIAKU

Friday 20 September 2013

u r perfect to my life...

hari ni brthday ma.. ptut la rsa semacam jh.. serba xkena.. pagi2 lagi aku wish, sbbnya aku aku sbuk dgn last reheasal untuk progam muzik esk.. trasa sebak bila wish ma smperna brthday ni adalah untuk aku n adik bradik yg lain.. mmg trsa sngt masa d pnggung td.. tapi mcm biasa, slagi blh sorok prasaan ini, tiada siapa mngesan apa yang aku rasa..

semperna hari lahir ma ni.. aku ada sdikit coretan dan perkongsiaan tntng ma..    

nk brcerita tentang buah hati pengarang jantung  abah. Ehem sape lagi kalu bukan
ma. Ni la heroinnya, namanya ringkas je. Norainin bt Saleh. Pendek dan padat kan.. ma ni sngat istimewa orangnya. Ma la cikgu yang pertama aku, garang la jugak. Yela kalu abah aku ni jns x garang tntu la ma akan ambil alih tugas garangnya.. hehe.. tapi xde la garang sangat sehingga kami di dera. Ma garang time bt salah atau malas nk baca buku or mengaji. Ma juga merupakan guru mengaji kami adik beradik. Ingat kecik – kecik dulu takut nk mengaji ngan ma tkut kena cubit kt paha. Aduh sakit tau. Tp sakit kjp jh. Sebab  lph cbit 2 ma jugak la yang akan sapu ubt. Hehe.. biasa la kalu dh mengaji lama sangat tp x blh nk alih 2 gk mmg kena cubit la jawabnya. Ma akan mengajar anak-anaknya sehingga kami mengenal huruf untuk baca sendiri al-quran tu. Thanks ma, pengorbanan ma sangat 2 la besar. Sehingga sekarang ma masih ajr adik-adik aku mengaji. Zaman aku mengaji dgan ma dah tamat. Sekarang giliran mereka plak. 

Ok sambung  Ma aku ni seorang ibu yang penyayang dan beremosi ckit. Hati ma mdh tersentuh. Kalu tgk kesusahan org lain tentu ma akan mudah mengalirkan air mata. dan akan mnghulurkan sumbangan walaupun brng yg dia hendak guna.. itu la prangai ma.. Ma ni pndai masak tau. Macam-macam jenis makanan ma boleh masak. Satu lagi suara ma pun best. Harap maaf suara ma hanya untuk kami sekeluarga je. Hehe. Yang aku dapat lihat ma aku ni seorang yang bijak, tapi biasa la zaman dahulu tak fikir sangat psl pendidikan ni. Ma aku pun boleh tahan gk rupanya. Masa muda-muda dulu kira rmai peminat la ugk. Hehe tapi ma ni bukan jenis yang suka bercinta cintun ni. Pendek kata jenis tak layan lelaki la. Aku rasa sikap ma tlh di perturunkan kepada aku. Sebab aku juga tak bermminat nk bercinta cintun ni. #eh.. hahha.... 
Erm, ma aku juga seorang yang rajin, segala kerja rumah akan selesai dengan cermat dan pantas, ma ni xsuka bersepah-sepah ni. Mcm aku jgk la.. hehe. Peneman ma adalah abah. Mereka selalu bercerita. Maklum la ma ni bukan jenis keluar rmh sangat. Kalu keluar pun tentu ada urusan. So, ma nk kngsi crita ngan sape lagi kalu bukan abah. Pendek kata abah la segala-galanya. Ma u’re so special for me. No one can replace ur place in my heart. Ingt satu je. Keredhaan Allah terletak pada ma n Kemurkaan Allah juga begitu.
 
wajah ma jrnih jh.. sjuk mata memandang...
 blh mmbuatkan air mata mngalir apabila tnung lama2,,, 

No comments:

Post a Comment

laGu