rama2 terbang

SELAMAT DATANG KE DUNIAKU

Friday 26 July 2013

doa adik

pagi-pagi tringat kat adik aisyah.. my cute lil sister.. i miss her so much... kalu time kt rmh suka sngt kcau dia... kecik-kecik cili padi..
tringt kisah suatu ptg slps smbhyng zohor. umur bru 8 thn tapi smbhyng x rpnh tinggl, puasa pun sama.. masa umur 7 thn 2 hri dia tnggl sbb tgk aku mkn,, ehh...

ceritanya bermula..
ASSLAMUALAIKUM….
“ Ya Allah ya Tuhanku, biarlah kak teh jurus, pandai, dapat banyak A, rajin. Ya Allah biarlah kakt teh sihat sokmo.. Ya Allah biarlah aku jadi supo kak teh, rajin baca buku tebal, rajin masak, rajin nyipe rumah,jangan la buat kak teh jerit.. amin..”  Ya Allah mengalir air mata aku tatkala mendengar doa adik aisyah untuk aku.. dia jadikan aku contoh, patut la selama ni apa yang aku buat dia selalu nak ikut sampaikan cara aku lap badan selepas mandi pun dia ikut.. mungkin aku yang lebih banyak masa dengan keluarga sebab tu dia lebih banyak melihat aku.. paling sebak dia xingin tengok air mata aku mengalir… mungkin maksud tersiratnya dia xingin aku sakiti.. Oh my God,, how much she loves me… I can’t imagine if someone makes me cry.. I think she the first person who hate that people… 
Xsangka selama ini adik aku menjadikan aku contoh..
Masih aku ingat masa aku tunggu result SPM.. dia selalu tanya kenapa aku xpergi sekolah.. suatu pagi semasa dia  mandi untuk ke sekolah..
“ma, bakpo kakteh x g sekoloh sokmo?? Kakteh jadi cikgu doh kow??” ma mengiya kan kenyataan nya.. keesokan harinya masa nak mandi “ ma, adik xse g skoloh doh, adik nak jadi cikgu supo kakteh..”  alamak susah nak handle dia pagi 2..  “adik kalu nak jadi cikgu kena g skoloh nanti besar n pandai baru boleh jadi cikgu”  baru la semangat dia nk g skoloh..
Balik sekolah aku lebih banyak menanyakan keadaan dia.. dia sibuk la bercerita…kemain lagi…
Aku :  arini belajar gapo?
Adik : cikgu nagajr banyak la.. pening adik .. adik dah la kecik lagi,, otak kecik xleh buat masuk banyak..
Aku: (tahan ketawa).. hari ni beli gapo?
Adik : adik nak jadi cikgu sebab adik boleh marah budak2 .. adik boleh rotan budak….
Aku : eh 2 budak ni.. x padan dgn kecik.. ada ke patut nak jadi cikgu sebab 2… hehe.
Tamat sesi perbualan.. adik dah siap mandi dah…. masa mlyan dia di meja mkn plak.. smbil brbual2.. 

#budak umur 8 tahun mana pandai menipu… 


she kiss me... that's mean she love me... :)


bila dia keseorang dgn lptop. ambik gmbr sndiri la jwb nya.. 

No comments:

Post a Comment

laGu