rama2 terbang

SELAMAT DATANG KE DUNIAKU

Sunday 27 January 2013

Moga si Dia sedang setia..

ASSALAMUALAIKUM... 

nk gelar kan apa ek diri ini..?? kalu saya macam formal je.. nk gelar kan nama plak segan la...
kalu aku rasa cam ksr lak..  ikut la apa 2 pun jnji.... xde janji 2 la...

mood nk menulis hari datang kembali setelah lama x praktis tgn n otak ni...

sbnrnya.. tuan lbh suka crita psl diri.. sbb kalu psl diri ni xde la nk kaitkan dgn org lain. 
hehe... nama n smua psl plajrn dh gtau kan.. skarang kita msuk tpik angan 2 la.. kalu bab berangan memang terbaik la.. whatever la nk kata apa 2 pun bagi tuan LAMUNAN=IMPIAN=CITA-CITA=PASTI NAK CAPAIKAN.. :)

1st skali kita msuk psl angan2 untuk tuan n family... 
apa yg tuan impikan xde la bsr sngt pun tapi cmpicated sikit,, tuan ingin membuat ibu bapa gembira .. 2 je impian tuan.. yg cmplicated cara nk buat ma n abah gembira tu la yg susah.. antara pekara yg perlu dilakukan.. 
1- berjaya dlm pelajran
2-jadi anak yg soleh
3-dpat kerja dan tak lupakan ma  n abah
4- banyk lagi la yg trbaik untuk diri ini merupakan perkara yg membuatkan ma n abah gembira..


 Redha ALLAH terletak pada REDHA  ibu bapa
Kemurkaan ALLAH terletak pada kemurkaan ibu bapa..
Pegang prinsip ni baru lah kita akan berhati 2 dgn perkara kita lakukan


kalu bab cinta, aku memang plik.. sbb bagi aku couple 2 sama je dgn kawan.. xperlu nk lebih-lebih.. xde bezanya.. sbb prinsip aku mcm ni la aku xprnh brcinta smpai sekarang..
 aku lebih suka bercinta slps kwin.. msa 2 la aku akan serah kn seluruh hati aku untuk bakal suamiku.. evrything 4 him..  aku xnk bakal suamiku telah mendapatkan hatiku yg telah dicintai dan mencintai org lain sblum ini.. 

rmai lelaki yg knl aku bt masa skarng ni dgn sikap tgs, sombong ... aku bt mcm ni sbb aku nk tunjuk sifat manja, ngada 2 n smuanya untuk bakal suami ku.. aku akan membuatkan dia xsbr untuk pulang kerumah dan dia berasa tenang apabila berada di rumah.. sbb aku akan lyn dia like a prince n aku la princess itu..
  aku xprnh perlekehkan org yg bercinta,, cinta 2 kan firah,, Allah telah tetapkan cinta dihati. cuma kita je yg plih cara nk gna kn cinta 2 untuk siapa dan bagaimana..... 
sekarang ni aku persiapkan diriku dgn membaca buku 2 pnduan, nvel 2 yang mempunyai bnyk tips untuk aku bljr erti sbnr cinta.. tapi kbnykn erti sbnr cinta stlah lafaz akad di ucapkan.. 

aku ingin kan lelaki yg beriman jaga agamanya.. setia n cukup membuat diriku sempurna dan selesa dgn nya... jika dia ada niat untuk menduakan aku.. aku xsngup n aku sngup undur diri.. mmg cerai 2 perkara pling benci oleh Allah tapi aku aku xboleh melawan perasaan cemburu aku.. bt apa kita hdup besama kalu ada persaan cemburu itu. 

crita bab cinta n putera idaman mmg pnjng.. tapi prinsip aku tetap n aku hrp dapt bakal suami yg sempurna untuk aku n direstui oleh ibu bapa... 

 * lain org lain pendapat *
aku akan menjauhi org yg aku sukai n yg suka kan aku sbb aku nk uji kesetiaan dia.. kalu dia mampu menahan n setia dia merupakan calon yg setia kelak.. tapi mampu kah aku.. ?? 

aku xsuka perokok.. tapi kalu aku blh yg perokok aku berdoa sngt 2 biar dia trbuka hati nk berhnti merokok.. kalu dia meroko beerti dia xsyg aku.. sbb asap rokok 2 membunuh org sekeliling scara snyp... kalu dia syg aku tn 2 dia xnk memebunuh aku scra snyp.. 













No comments:

Post a Comment

laGu